Az életünk a fejlődésről szól. Fejleszthetjük az agyunkat, a zongoratudásunkat, bankszámlánkat, de ami minden embert összeköt, az a testünk folyamatos fejlesztésének szükségessége. Bármibe fogunk a legfontosabb, hogy ésszel és nem utolsó sorban szívvel csináljuk azt.

Többet ésszel...

Mozgás tekintetében az ész jelentősége mindenki számára ismert. Bármilyen mozgásról legyen is szó, hatalmas tudásanyag áll rendelkezésre az interneten, amik segítenek nekünk minél magasabb szinten végezni az adott tevékenységet. Ám, ahogyan a kínaik mondják, a kontroll nélküli fejlődés káros. Nagyon fontos tudni, hogy nincs mozgás kockázat nélkül. Ezért fontos, hogy életünket végigkísérje az adott mozgásban jártas tapasztalt szakember, aki rendelkezik alap egészségügyi ismeretekkel, tisztában van az adott mozgásra jellemző kockázatokkal, végrehajtásakor elkövethető hibákkal. 

Nagyon sok embernél tapasztalom azt, hogy szeretne egészségesebb lenni, vagy jobban kidolgozott testet szeretne, választ egy mozgást, csinálja, majd pár év múlva kiderül, hogy mivel nem volt megfelelő segítség mellette, teste izomegyensúlya felborult, mély izomzata nincs olyan állapotban, hogy támogassa testét az adott tevékenység végzésében, szélsőséges esetben ízületi károsodása is lett. Ezek mind megelőzhetőek rendszeres konzultációval.

De hogyan jönnek a történetbe az érzelmek?

Biztosan találkozott mindenki olyannal, aki elhatározta, hogy életmódot vált, nagy lendülettel oda is tette magát, rendszeresen mozogni járt, de valamiért abbahagyta. Lehet mondani, hogy munka, vagy gyermekek, hogy nincs elég szabadidő, de az igazság az, hogy a valódi okot máshol kell keresni.

Első és legfontosabb, hogy aki mozgáshiányos életmódból akar kitörni, annak tudatosítani kell magában, hogy ez egy hatalmas változás az életében, és - mint minden változás - ez is kiszakít minket az ismert környezetből és egy számunkra ismeretlen, új világ nyílik meg. Elszakadni az ismerttől mindig a belső stabilitásunkat teszi próbára. Hiszen azt ismertem. Amikor abban voltam nem ért baj. Működött és még mindig élek. Erre itt ez az új dolog, ismeretlenül mozgok benne, olyan akadályokba ütközök, amiket le kell győznöm, mindennap valami új történik. Hirtelen a biztonság érzetünket a bizonytalanság váltja fel és ez az egyik ok, amiért sokan visszafordulnak.

Aztán itt a motiváció kérdése

Mi az életmódváltás oka? Miért kezd valaki mozogni és miért választja magának pont azt a mozgás, amit? Ennek oka lehet, hogy nem úgy nézek ki mint a magazinokban a modellek, emiatt kisebb az önbizalmam, feszélyezett vagyok a strandon, esetleg tényleg kórosan túlsúlyos vagyok vagy fáj valamim, ami arra késztet, hogy kezdjek el mozogni. De lehet az is, hogy a barátom visz el oda, ahol Ő mozog, vagy nekem tetszik egy közösség, aminek a része szeretnék lenni.

Sajnos ha ezek a motivációk, akkor a változás nem lesz hosszútávú. Ha a közösség - aminek részese akartam lenni - változik már nem is lesz annyira kedvem eljárni. Ha a barátom épp nem ér rá, lehet én sem megyek. A fájdalom elmúlt, lement rólam pár kiló, örömmel térek vissza a megszokotthoz életmódomhoz. És ha a média által ránk erőltetett tökéletes ember, tökéletes élet mítoszt kezdjük el hajtani, akkor vagy olyan nagy elvárásoknak tesszük ki magunkat, ami miatt hagyjuk az egészet, vagy átesünk a ló túloldalára, és egy nap arra ébredünk, hogy börtönbe zártuk magunkat, azzal, hogy folyamatosan számoljuk a fehérjét, zsírt, szénhidrátot, mixeljük a turmixokat és azért járunk le minél többször, hogy fenntartsuk ezt az állapotot. Mert igazából a magazinban látott test is ugyan annyira szélsőség mint az elhízás. Ugyanannyira szélsőséges életmód kell hozzá, ezáltal hosszútávon nem fenntartható és ami a legfontosabb nem is annyira egészséges. 

Hogy akkor szerintem mi a jó mozgás? Mi az, ami egészséges? Mitől sikeres egy életmódváltás?

Miért nem fogyok, pedig alig eszem? Miért nem válik be a fogyókúra, amit választottam? Ilyen kérdésekre kapsz választ a hónapban. A foglalkozások közben beszélgetünk az egészséges életmódról a Hagyományos Kínai Orvoslás szemléletében.
Már SZÉP kártyával is fizethetsz!

Mi az a kínai gerinctorna? Helyszínek és időpontok

A válasz annyira egyszerű, hogy ha ezt a bevezetőben leírom, valószínűleg mosolyogtál volna és bezártad volna az oldalt. Szeresd azt amit csinálsz, szeresd a testedet, akard neki a legjobbat és legfőképp szeresd magadat úgy, ahogyan vagy. Ne megváltozni akarj, hanem boldogan élni és tudd, hogy a boldog életnek része a mozgás. Nem a mozgás maga a lényeg, hanem amit közben érzel. Láttam olyan testépítőt, aki úgy emeli fel a súlyzót, mintha Thor kalapácsát tartaná a kezében, olyan kangoosat, akinek a mozdulataiból olyan erő sugárzott, mintha ő lenne wonder woman. Amikor a kínai mozgásgyógyászatot választottam azért tettem, mert amikor Taiji-zom, Qi Gongozom, vagy a kínai gerinctornát csinálom, olyan mintha eggyé válnék mindennel, és a világ össze energiája elérhetővé válna számomra. Válaszd azt a mozgást, ami kihozza belőled ezt a pluszt, mert ez sosem fog elmúlni, mert ebben rejlik a mozgás szeretete.

 

Tanácsok, tapasztalatok