Idén nyáron indított tornasorozatomhoz szeretnék segítséget nyújtani, hogy mivel is érdemes készülni ahhoz, hogy a szabadtéri torna felhőtlen legyen. A szabadtéri mozgás bizonyítottan stresszoldó hatású, ám egy nem megfelelő ruházat vagy egy hiányzó kellék tud ezen a hatáson csökkenteni ;-) 

Öltözet

Kezdjük a legnyilvánvalóbbal. Az öltözet legyen időjárásnak megfelelő és még szabad mozgást biztosító is. Ez nyáron nagy valószínűséggel megvalósul a hétköznapi öltözettel, azonban két plusz ruhaneművel érdemes számolni: egy váltó póló (nagy meleg esetén különösen) és a tornán használt öltözethez képes egy plusz kardigán, mivel a mozgás után a bőr izzadt, a pórusok nyitva vannak így az esetleges széllel szembeni ellenállóság nagy mértékben csökken.

Szőnyeg

Aki földön fekvő gyakorlatokat is végez, mindenképpen szüksége lesz valamire, amit leterít a földre. Ha csak egy tornaszőnyegre fekszünk arról a végtagjaink óhatatlanul lelógnak. Ez önmagában nem probléma, ám ha a nadrág esetleg a hosszujjú felső világos színű az stresszfaktor-növelő állapotot eredményezhet. Kültéren a talaj adottságaitól függően jobb megoldás lehet egy pokróc, mivel az nagyobb felületű és a talaj puhább mint a teremben a padlóburkolat. Ha a fű nedves, érdemes egy vízzáró réteget kialakítani a pokróc alatt például szétvágott vastagabb falú szemeteszsák tökéletes erre a célra. De van aki ezeket ötvözi és egy pokrócra ráteszi a tornaszőnyeget is - sérveseknek ez a puhább felület kényelmesebb lehet. 

Kalap, sapka

Szintén a helyszíntől függő tényező, hogy van-e árnyék. Ha nincs, akkor ajánlott valamilyen fejfedő, mely véd a naptól. Nagyobb melegben akkor is használom, amikor árnyékban vagyok, mert enyhén benedvesítve hűtő hatása komfortosabb érzetet kölcsönöz.

Miért nem fogyok, pedig alig eszem? Miért nem válik be a fogyókúra, amit választottam? Ilyen kérdésekre kapsz választ a hónapban. A foglalkozások közben beszélgetünk az egészséges életmódról a Hagyományos Kínai Orvoslás szemléletében.
Már SZÉP kártyával is fizethetsz!

Mi az a kínai gerinctorna? Helyszínek és időpontok

Napvédőkrém

Valószínűleg már mindenki hallotta az intelmeket, miszerint 11 és 15 óra között ne tartózkodjunk hosszabb ideig a napon fényvédő krém alkalmazása mellett sem. Ezen intervallumon kívül még felhős időben is javasolt a fényvédő krém használata. Aki el szeretnének merülni a témában, javaslom ezt az írást: http://drsikloskrisztina.hu/hu/utmutato-fenyvedelem-utvesztoiben/

A kínai mozgásformák művelői - tehát azok is, akik a WuShuang DaoYin tornát választották egészségmegőrzésre - tudják, hogy a javasolt időpontok a napkelte és a napnyugta, mert ekkor a Yin és Yang közel egyensúlyban van.

Folyadék

Fontos a megfelelő mennyiségű (és minőségű!) folyadékbevitel. Erre nyáron, kültéri mozgások közben fokozottan érdemes odafigyelni. Bár a nagy melegben adná a lehetőség, hogy jeges vizet vigyünk tornára, azonban kínai mozgás lévén a Hagyományos Kínai Orvoslás intelmeit betartva nem iszunk hideget. A test hűtése amúgy is nagymértékben a verejtékezés által történik. Kínában sokan mozgás közben is meleg teát, vagy meleg vizet fogyasztanak.

Kívánok mindenkinek stresszoldó és feltöltő tornát a szabadban, remélem sikerült ezzel az írással hozzájárulnom ehhez.

 

 

Tanácsok, tapasztalatok