Mozgás a szabadban – minden ami kellhet

Idén nyáron indított tornasorozatomhoz szeretnék segítséget nyújtani, hogy mivel is érdemes készülni ahhoz, hogy a szabadtéri torna felhőtlen legyen. A szabadtéri mozgás bizonyítottan stresszoldó hatású, ám egy nem megfelelő ruházat vagy egy hiányzó kellék tud ezen a hatáson csökkenteni 😉 

Öltözet

Kezdjük a legnyilvánvalóbbal. Az öltözet legyen időjárásnak megfelelő és még szabad mozgást biztosító is. Ez nyáron nagy valószínűséggel megvalósul a hétköznapi öltözettel, azonban két plusz ruhaneművel érdemes számolni: egy váltó póló (nagy meleg esetén különösen) és a tornán használt öltözethez képes egy plusz kardigán, mivel a mozgás után a bőr izzadt, a pórusok nyitva vannak így az esetleges széllel szembeni ellenállóság nagy mértékben csökken.

Szőnyeg

Aki földön fekvő gyakorlatokat is végez, mindenképpen szüksége lesz valamire, amit leterít a földre. Ha csak egy tornaszőnyegre fekszünk arról a végtagjaink óhatatlanul lelógnak. Ez önmagában nem probléma, ám ha a nadrág esetleg a hosszujjú felső világos színű az stresszfaktor-növelő állapotot eredményezhet. Kültéren a talaj adottságaitól függően jobb megoldás lehet egy pokróc, mivel az nagyobb felületű és a talaj puhább mint a teremben a padlóburkolat. Ha a fű nedves, érdemes egy vízzáró réteget kialakítani a pokróc alatt például szétvágott vastagabb falú szemeteszsák tökéletes erre a célra. De van aki ezeket ötvözi és egy pokrócra ráteszi a tornaszőnyeget is – sérveseknek ez a puhább felület kényelmesebb lehet. 

Kalap, sapka

Szintén a helyszíntől függő tényező, hogy van-e árnyék. Ha nincs, akkor ajánlott valamilyen fejfedő, mely véd a naptól. Nagyobb melegben akkor is használom, amikor árnyékban vagyok, mert enyhén benedvesítve hűtő hatása komfortosabb érzetet kölcsönöz.

Napvédőkrém

Valószínűleg már mindenki hallotta az intelmeket, miszerint 11 és 15 óra között ne tartózkodjunk hosszabb ideig a napon fényvédő krém alkalmazása mellett sem. Ezen intervallumon kívül még felhős időben is javasolt a fényvédő krém használata. Aki el szeretnének merülni a témában, javaslom ezt az írást: http://drsikloskrisztina.hu/hu/utmutato-fenyvedelem-utvesztoiben/

A kínai mozgásformák művelői – tehát azok is, akik a WuShuang DaoYin tornát választották egészségmegőrzésre – tudják, hogy a javasolt időpontok a napkelte és a napnyugta, mert ekkor a Yin és Yang közel egyensúlyban van.

Folyadék

Fontos a megfelelő mennyiségű (és minőségű!) folyadékbevitel. Erre nyáron, kültéri mozgások közben fokozottan érdemes odafigyelni. Bár a nagy melegben adná a lehetőség, hogy jeges vizet vigyünk tornára, azonban kínai mozgás lévén a Hagyományos Kínai Orvoslás intelmeit betartva nem iszunk hideget. A test hűtése amúgy is nagymértékben a verejtékezés által történik. Kínában sokan mozgás közben is meleg teát, vagy meleg vizet fogyasztanak.

Kívánok mindenkinek stresszoldó és feltöltő tornát a szabadban, remélem sikerült ezzel az írással hozzájárulnom ehhez.

Mindig mozgásban!